Stichting Villa PiP

Een thuis voor kinderen met autisme en een verstandelijke beperking

Welkom op de website van Villa PiP!

Stichting Villa PiP is een kleinschalige één-op-één dag- en logeeropvang  voor onze vier jongeren met autisme en een ernstig verstandelijke beperking in Schin op Geul

Een dag op Villa PiP

Éen-op-één begeleiding, individuele- en groepsactiviteiten en een gestructureerd programma met heel wat variatie? We nemen je graag mee naar een dagje op Villa PiP!

Een dag op Villa PiP

Wie zijn wij?

Hallo! Wil je weten wie wij zijn?

Wij stellen onszelf, en onze pippers Jake, Mathieu, Emma en Roel graag even aan jullie voor.

Wie zijn wij?

Werkwijze

Benieuwd naar hoe wij dagelijks aan de slag gaan in de begeleiding van de jongeren? Lees hier hoe Stichting Villa PiP haar visie in de praktijk toepast.

Onze werkwijze

"Een thuis voor kinderen met autisme en een verstandelijke beperking"

Stichting Villa PiP is een kleinschalige één-op-één dag- en logeeropvang (en binnenkort woonvorm) voor onze vier jongeren met autisme en een ernstig verstandelijke beperking. Drie van hen krijgen hun begeleiding op locatie in Schin op Geul en één jongere krijgt ambulante begeleiding op Stichting Daelzicht in Heel waar hij woonachtig is.

De jongeren van Villa PiP kunnen zich, door hun combinatie van ASS, verstandelijke beperking en gedragsproblematiek niet redden in een groepssetting waardoor een plek in de reguliere zorg moeilijk is. Daarnaast zijn uitstapjes naar bijvoorbeeld de supermarkt, het zwembad of een terrasje pikken niet vanzelfsprekend. Bij Villa PiP streven we ernaar onze jongeren zo goed mogelijk deel te laten nemen aan de maatschappij door activiteiten en uitstapjes als bovenstaande te blijven oefenen en uitvoeren.

Bij Villa PiP staat de autismespectrumstoornis centraal. Dat betekent dat wij altijd volop in beweging zijn met ontwikkelingen rondom het bieden van structuur, duidelijkheid, communicatieproblematiek, prikkelverwerking, etc. Op creatieve manieren ondersteunen wij onze kinderen/jongeren in de dagelijkse bezigheden en worden ze één-op-één begeleid door een professioneel team.